تعمیرات

شست و شوی رادیاتور شوفاژ | جرم گیری رادیاتور

۴.۹/۵ - (۲۹ امتیاز)
"پیشگفتار: در این مقاله من قصد دارم تا نحوه شست و شوی رادیاتور شوفاژ و
همچنین جرم گیری رادیاتور را بصورت کاملا ساده و کاربردی به شما اموزش بدم به نحوی
که خودتان در خانه به سادگی این عمل را اجرایی کنید"

اموزش شست و شوی رادیاتور شوفاژ

راهکار جرم گیری رادیاتور موضوعی میباشد که امروز راجب ان به بحث میپردازیم و لازم به ذکر است که این اموزش یکی از مهم ترین اموزش ها در زمینه تعمیر پکیج میباشد که یک تعمیرکار باید ان را بلد باشد

در حقیقت جرم گیری رادیتور شامل چندین مرحلع متفاوت میباشد، که برای انجام صحیح شست و شوی رادیاتور باید مراحل را بصورت دقیق دنبال و انجام دهید.

از مهمترین این نکات میتوان به شست و شوی مدار شوفاژ، اتصال درست شلنگ ها و… میباشد که در ادامه بصورت کامل توضیح خواهیم داد

ابزار الات مورد نیاز جهت جرم گیری رادیاتور:

لوازم مورد نیاز برای انجام نوع تعمیرات فقط یک عدد مغزی تبدیل ۲/۵ به ۲و آچار فرانسه

میباشد

لوازم مورد نیاز برای جرم گیری رادیاتور

ابزارالات مورد نیاز برای شست و شوی رادیاتور شوفاژ

برای نمایندگی ایران رادیاتور در شهریار و نمایندگی ایران رادیاتور در شهرقدس میتوانید با ما همراه باشید و از خدمات ارزنده ما استفاده کنید.

آموزش شست و شوی رادیاتور

:

ابتدا اب را به روش زیر از رادیاتور خارج نمایید:

شیر اب ورودی به پکیج را ببندید و شیر زیر پکیج را باز کنید شیر اب گرم را در منزل بازکنید تا فشار پایین بیاید و به صفر برسد.


قبل از شست و شوی رادیاتور میبایست با شیلنگ هایی که به زیر پکیج متصل هستند آشنا شوید :

بخوانید:  علل خرابی پکیج

ما چهار عدد شیلنگ متصل به زیر پکیج داریم که به چهار خروجی زیر پکیج متصل میباشند. در پکیج های ایران رادیاتور وقتی روبروی پکیج می ایستیم و زیر پکیج را نگاه می‌کنیم به ترتیب از سمت راست به چپ خروجی های زیر پکیج نمایان است :

اولین خروجی از راست که همان شیلنگ برگشت شوفاژ است.

دومین خروجی که شیر ورودی میباشد (دارای آب سرد) و با نام ورودی آب سرد شناخته می شود.

سومین خروجی هم برگشت آبگرم مصرفی میباشد که نام خروجی ان آبگرم میباشد.

چهارمین خروجی نیز رفت شوفاژ میباشد که به همین نام شناخته می شود.

کلیه شیلنگ ها را از زیر پکیج باز کرده و با مغزی تبدیل که ما از قبل تهیه کردید ورودی آب سرد را به رفت شوفاژ متصل کنید و بعد از اینکه شلنگ برگشت را داخل ظرفی گذاشته که اب از ان سر ریز نشود و یا در ظرفشویی قرار دادید یه اهستگی اقدام به باز کردن شیر ورودی آب سرد نمایید و تا زمانی که آب خروجی کاملا تمیز و پاک نشده باشد شیر را نبندید.

مهمترین قسمت شست و شوی یک رادیاتور :

با انجام مراحل بالا مسیر لوله ها از الودگی (شن و ماسه و…) تخلیه می‌شود ولی برای اینکه داخل پره های رادیاتور ها نیز تمیز شود باید ترتیب اتصال شیلنگ ها را اشتباه متصل کنید یعنی آب سرد ورودی حتما به شیلنگ رفت متصل شود و آب خروجی از شیلنگ برگشت تخلیه شود.

به چه دلیل باید شیر ورودی آب سرد حتما به شیلنگ رفت متصل شود و از برگشت تخلیه شود؟

شیر رفت رادیاتور در بالا قرار میگیرد و شیر برگشت رادیاتور در پایین قرار گرفته است، اگر آب به برگشت متصل بشه یعنی باید رسوباتی که داخل رادیاتور قرار دارند باید از کف رادیاتور بلند بشه بیاد از شیر رفت که در قسمت بالا قرار دارد خارج شود و چون وزن این رسوبات سنگین میباشد امکان اینکه تا بالا بیاد را ندارد و داخل رادیاتور می‌ماند. پس بهتره از رفت متصل کنید تا رسوبات که کف رادیاتور هستند با فشار آب با اسودگی از لوله برگشت که در قسمت پایین هست تخلیه شود.

بخوانید:  آموزش ارور پکیج های مدل L ایران رادیاتور

نحوه رسوب زدایی مبدل ثانویه پکیج

در حالتی که با ارور ۷۰ در پکیج ایران رادیاتور روبرو شده اید و یا اینکه متوجه شده اید که رسوب در مبدل ثانویه پکیج جمع شده باید اقدام به رسوب زدایی مبدل بفرمایید. به طور کلی ۲ روش در رفع رسوب برای مبدل ثانویه وجود دارد که روش اول روش دستی رسوب زدایی مبدل و دوم شستشوی مبدل با پمپ کولر میباشد.

نتیجه گیری: یک نتیجه گیری کلی و خلاصه مطلب از تمامی اموزش های این دوره و نحوه اجرا ان ها را در یک پاراگراف بسار ساده و بترتیت نوشته ام

آب پکیج را بصورت کامل تخلیه کنید.

-شیلنگ های زیر پکیج را باز کنید ولی قبلش روی هر شیلنگ با ماژیک علامت بگزارید یا اینکه بنویسید برای کدام قسمت است.

خروجی های شلنگ بترتیب: از سمت راست اول برگشت شوفاژ و دوم ورودی آب سرد و سوم خروجی آبگرم که و چهارم رفت شوفاژ می‌باشد.

شلنگ ورودی آب سرد را بوسیله یک مغزی تبدیل ۳/۴ به ۱/۲ ابتدا به برگشت شوفاژ متصل کرده و آب کثیفی را که از شلنگ رفت تخلیه کرده و سپس آب سرد را به رفت شوفاژ متصل کرده و از برگشت آب کثیف را تخلیه کنید.

در هر مرحله از فرد دیگری بخواهید شیر کلیه رادیاتورها را بسته و یک به یک باز کند و با باز کردن شیر رادیاتور جدید شیر قبلی را ببندد. بدین ترتیب کل فشار آب ورودی روی یک رادیاتور خواهد بود و با برعکس کردن جریان رفت و برگشت مدار رادیاتورها به خوبی تمیز خواهد شد.

بخوانید:  مقایسه مصرف برق کولر آبی و کولر گازی

-به ترتیب رادیاتورها را تک تک باز و بست کنید تا کل فشار آب فقط روی یک رادیاتور بیافته و مسیر شوفاژ به خوبی از جرم و رسوبات تخلیه شود.

در صورت نیاز به خدمات ما در رابطه با شوفاژ و انواع کولر های گازی به صفحه ارتباط با ما مراجعه کنید.

با ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *