نمایندگی ایران رادیاتور

نمایندگی ایران رادیاتور در گرمدره

نمایندگی ایران رادیاتور در گرمدره
۵/۵ - (۲ امتیاز)

به نقل از شوفاژ مرکزی به صورت اختصاصی در مورد نمایندگی ایران رادیاتور در گرمدره توضیحات کاربردی داده خواهد شد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

اطمینان از اینکه در فصل‌های سرد خانه شما به‌اندازه کافی گرم می‌شود یک الزام مطلق است. در ماه‌های سردتر، یک خانه با گرمای خوب برای راحتی و سلامتی شما ضروری است. اکنون، اگر در تعمیر رادیاتورها تازه کار هستید، اینجاست که همه چیز می‌تواند کمی پیچیده شود. به همین دلیل است که ما این راهنمای کامل را برای آشنایی با نمایندگی ایران رادیاتور در گرمدره و رفع مشکلات رادیاتور گرمایش مرکزی ایجاد کرده‌ایم.

خوشبختانه، اگر از مشکلات ناشی از رادیاتور رنج می‌برید، مجموعه‌ای از راه‌حل‌های سریع وجود دارد که می‌تواند به‌سرعت گرمایش خانه شما را بهبود بخشد.

این روش‌های شامل:

  • رادیاتور را تخلیه کنید
  • پمپ حرارت مرکزی خود را مجدداً راه‌اندازی کنید
  • ترموستات را تنظیم یا تعویض کنید
  • شیر کنترل دستی را روشن کنید
  • شیر قفل را بازنشانی کنید
  • رسوبات و زباله‌ها را از ورودی یا خروجی‌ها پاک کنید

رادیاتور چگونه کار می‌کند

نحوه کار ایران رادیاتور

ابتدا، قبل از اینکه از نمایندگی ایران رادیاتور در گرمدره کمک بگیرید و شروع به کار کنید، مهم است که بدانید رادیاتور واقعاً چگونه کار می‌کند.

در سیستم گرمایش مرکزی، دیگ بخار، آب را قبل از پمپاژ در اطراف مداری از لوله‌های خانه شما گرم می‌کند. هر یک از این لوله‌ها از یک رادیاتور عبور می‌کنند. مقدار آبی که از رادیاتور شما عبور می‌کند به تنظیمات دریچه‌های رادیاتور بستگی دارد. هرچه تنظیم شیر بالاتر باشد، آب بیشتری می‌تواند از رادیاتور شما عبور کند. پس از عبور آب از رادیاتور، آب به دیگ بخار برگردانده می‌شود.

مرحله ۱: آب در دیگ بخار گرم می‌شود.

مرحله ۲: پس از آن، آب به دور مداری از لوله‌ها پمپ می‌شود.

مرحله ۳: آب گرم وارد رادیاتور می‌شود.

مرحله ۴: آب از رادیاتور خارج می‌شود.

مرحله ۵: سپس آب قبل از بازگشت به دیگ خنک می‌شود.

در یک سیستم لوله‌کشی خوب، یک مدار رادیاتور به چندین مدار کوچک تقسیم می‌شود تا اطمینان حاصل شود که همه رادیاتورها به یک اندازه گرم می‌شوند.

 

مشکلات ایران رادیاتور

۱. رادیاتور در بالا سرد و در پایین گرم است

مشکلات ایران رادیاتور

اگر رادیاتور شما در بالا سرد و در پایین گرم است، تقریباً می‌توانید مطمئن شوید که هوا در سیستم محبوس شده است. برای حل این مشکل باید رادیاتور مشکل‌دار را هواگیری کنید.

هرگز رادیاتورها را وقتی که داغ هستند هواگیری نکنید. چون آب داغ می‌تواند از آن خارج شود.

ابزار موردنیاز:

یک کلید تخلیه رادیاتور یا یک پیچ‌گوشتی سر صاف

مرحله ۱.  مطمئن شوید که سیستم گرمایش مرکزی شما خاموش است. کمی زمان بگذارید تا رادیاتورها خنک شوند.

مرحله ۲: وقتی رادیاتورها خنک شدند، ابتدا از رادیاتورهای طبقه پایین شروع به کار کردید، کلید هواگیری رادیاتور را بردارید و به‌آرامی شیرهای هواگیری را در جهت خلاف جهت عقربه‌های ساعت در گوشه بالا بچرخانید.

مرحله ۳: همان‌طور که شیرها را می‌چرخانید، ظرفی را زیر شیر قرار دهید و برای خروج قطره‌ای آب آماده شوید. در این مرحله احتمالاً باید بتوانید صدای خروج هوا از رادیاتور را بشنوید. چرخاندن شیر را متوقف کنید و اجازه دهید هوا خارج شود.

بخوانید:  انتخاب پکیج مناسب برای منازل

مرحله ۴: پس از کاهش صدای خروج هوا، شیر را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و سفت کنید.

توجه: به یاد داشته باشید که تمام رادیاتورهای خانه خود را هواگیری کنید.

۲. تمام سیستم‌های ایران رادیاتور سرد هستند

متأسفانه، اگر تمام رادیاتورهای خانه شما سرد هستند، ممکن است با مشکلات مختلفی روبرو شوید. اولین چیزی که باید چک کنید دیگ بخار است. اگر دیگ از کار افتاده باشد، باید با یک مهندس در نمایندگی ایران رادیاتور در گرمدره کرج تماس بگیرید. اما اگر دیگ بخار هنوز کار می‌کند، و شما هنوز از شیرها آب گرم دریافت می‌کنید، ممکن است مشکلات مختلفی داشته باشید.

این  شامل:

  1. پمپ حرارت ایران رادیاتور خاموش یا خراب است
  2. ترموستات یا تایمر به‌درستی تنظیم نشده یا معیوب است

مشکل: پمپ حرارت خاموش یا خراب است

اگر همه رادیاتورهای شما سرد هستند، و مشاهده کرده‌اید که دیگ کار می‌کند، ممکن است پمپ گرمایش مرکزی شما معیوب باشد. پمپ حرارت ابزار مکانیکی کوچکی است که بر روی سیستم گرمایش مرکزی شما نصب می‌شود و برای سرعت بخشیدن به روند گردش آب گرم از دیگ به رادیاتور و برگشت به دیگ استفاده می‌شود. اگر پمپ خاموش یا معیوب باشد، آب گرم قبل از خنک شدن نمی‌تواند به رادیاتورها برسد.

راه‌حل:

اولین کاری که باید انجام دهید این است که دیگ بخار را خاموش کنید. سپس باید پمپ را بررسی کنید. در حال کار است؟ آیا به پمپ آسیبی وارد شده است؟ آیا بدنه پمپ می‌لرزد؟ اگر همه چیز خوب به نظر می‌رسد، پمپ را از برق اصلی قطع کنید. اکنون تمام اتصالات سیم‌کشی را بررسی کنید. گاهی اوقات ممکن است سیم‌ها شل شوند و باعث خاموش شدن پمپ شوند.

مشکل: ترموستات یا تایمر به‌درستی تنظیم نشده یا معیوب است

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ایران رادیاتور مربوط به درست کار نکردن ترموستات است. این دستگاه‌ها دما را تنظیم می‌کنند و می‌توانند کار سیستم را به طور کامل متوقف کنند یا موجب شود سیستم به طور متناوب کار کنند و در فواصل زمانی تصادفی خاموش شود.

راه‌حل: برای تعمیر ترموستات با یک مهندس در نمایندگی ایران رادیاتور در گرمدره تماس بگیرید

سیستم ایران رادیاتور

نمایندگی مجاز ایران رادیاتور در گرمدره

پس اگر دیگ بخار و پمپ حرارت مرکزی کار می‌کنند، ممکن است ترموستات معیوب باشد. یک ترموستات معیوب می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. این شامل:

  • ترموستات در ناحیه‌ای زاویه‌دار قرار می‌گیرد.
  • ترموستات در نزدیکی منبع گرما قرار می‌گیرد.
  • سیم‌کشی و اتصالات معیوب هستند.

ترموستات را تنظیم کنید یا با اتصالات سیم‌کشی کار کنید. اگر این مشکل را حل نکرد، باید یک بازرسی ترموستات توسط یک مهندس انجام شود. می‌توانید جهت انجام هر یک از خدمات تعمیر و سرویس ایران رادیاتور از شوفاژ مرکزی کمک بگیرید.

۳. برخی از رادیاتورها سرد هستند

اگر فقط تعدادی از رادیاتورهای شما سرد هستند، احتمالاً پمپ گرمایش مرکزی شما خراب شده است. اما اگر پمپ حرارت مرکزی همچنان کار می‌کند، ممکن است هر یک از مشکلات زیر را داشته باشید.

بخوانید:  نمایندگی ایران رادیاتور در ملارد

این شامل:

  1. ترموستات یا تایمر سوپاپ زون به‌درستی تنظیم نشده یا معیوب است
  2. سیستم نامتعادل است
  3. شیر زون معیوب است

مشکل: ترموستات یا تایمر سوپاپ زون به‌درستی تنظیم نشده یا خراب است

چندین ترموستات در مناطق مختلف خانه توزیع خواهد شد. این ترموستات‌ها به شیرهای ناحیه‌های مختلف رادیاتور شما متصل می‌شوند. ترموستات معیوب اجازه نمی‌دهد که شیر زون به درستی کار کند و باعث می‌شود برخی از رادیاتورها سرد شوند در حالی که رادیاتورهای دیگر داغ هستند.

راه حل:

برای تعمیر ترموستات با یک تکنسین تماس بگیرید

مشکل: سیستم نامتعادل است

تراز کردن رادیاتورها یعنی تنظیم شیرهای رادیاتور به گونه‌ای که همه رادیاتورها با سرعت یکسانی گرم شوند. اگر رادیاتور خیلی سرد باشد، به آب گرم بیشتری نیاز دارد. اگر رادیاتور خیلی داغ است، آب باید محدود شود. یک سیستم با استفاده از شیر برگشت آب جهت افزایش یا کاهش مقدار آب دریافتی رادیاتور متعادل می‌شود.

راه حل:

با یک مهندس در نمایندگی ایران رادیاتور در گرمدره تماس بگیرید تا سیستم را تراز کند.

متأسفانه، اگر سیستم شما نامتعادل است، به مهندس در نمایندگی ایران رادیاتور در گرمدره نیاز دارید تا این کار را انجام دهد. تراز کردن یک سیستم به تجهیزات فنی مانند دماسنج دیجیتال یا مولتی متر نیاز دارد و باید توسط یک متخصص باتجربه انجام شود.

۴. فقط یکی از رادیاتورها سرد است

اگر فقط یکی از رادیاتورهای شما سرد است. اما پمپ حرارت مرکزی همچنان کار می‌کند، ممکن است هر یک از مشکلات زیر را داشته باشید.

این شامل:

  1. شیر کنترل دستی رادیاتور خاموش است
  2. شیر ترموستاتیک رادیاتور به درستی تنظیم نشده است
  3. زباله و ذرات، ورودی و خروجی را مسدود کردند
  4. شیر زانوی قفل به اشتباه تنظیم شده است

 

مشکل: شیر کنترل دستی رادیاتور بسته است

رادیاتورها می‌توانند دو نوع شیر مختلف داشته باشند. اینها شامل یک شیر ترموستاتیک رادیاتور و یک شیر دستی هستند. شیرهای دستی عملاً مانند شیرهای آب هستند. شما شیر را می‌چرخانید تا دما را کنترل کنید. هر چه بیشتر شیر را بچرخانید، رادیاتور آب گرم بیشتری دریافت می‌کند.

راه حل:

در این شرایط توصیه می‌شود تمامی شیرها را باز کنید.

مشکل: شیر ترموستاتیک رادیاتور به درستی تنظیم نشده یا معیوب است

شیر ترموستاتیک رادیاتور دارای سنسور دمای داخلی است که دمای اتاق را ثابت نگه می‌دارد. اگر شیر ترموستاتیک رادیاتور به درستی تنظیم نشده باشد، ممکن است رادیاتور روشن نشود.

راه حل: آن را تنظیم کنید یا با نمایندگی ایران رادیاتور در گرمدره تماس بگیرید

شیر ترموستاتیک رادیاتور را دوباره تنظیم کنید. اگر این مشکل را حل نکرد، ممکن است لازم باشد با یک تکنسین در نمایندگی ایران رادیاتور در گرمدره کرج تماس بگیرید.

مشکل: شیر زانوی قفل به درستی تنظیم نشده است

شیر زانوی قفل، شیری است که روی رادیاتور قرار می‌گیرد که معمولاً با یک درپوش پلاستیکی پوشانده می‌شود. این شیر هنگام بالانس کردن سیستم استفاده می‌شود. اگر شیر قفل به درستی تنظیم نشده باشد، ممکن است مقدار لازم آب را از رسیدن به رادیاتور محدود کند.

راه حل: شیر زانوی قفل را تنظیم کنید

ابتدا شیر رادیاتور دستی یا ترموستاتیک را باز کنید. پس از سی دقیقه، از یک آچار استفاده کنید تا به‌آرامی شیر را باز کنید. وقتی رادیاتور شروع به گرم شدن کرد، چرخش آن را متوقف کنید.

بخوانید:  نمایندگی ایران رادیاتور در وردآورد

مشکل: زنگ زدگی  ورودی و خروجی را مسدود کرده است

با افزایش مدت زمان استفاده از رادیاتورها، ورودی‌ها، لوله‌ها و خروجی‌ها شروع به خوردگی و زنگ زدگی می‌کنند. این باعث ایجاد زنگ زدگی در ورودی می‌شود که مانع از رسیدن آب به رادیاتور می‌شود.

راه حل: رادیاتور را بشویید

باید رادیاتور را از دیوار جدا کرده و داخل رادیاتور را بشویید.

۵. سیستم ایران رادیاتور مرکزی سرد است

مشکل: یخ زدگی

اگر رادیاتور دارای یک مرکز سرد است، احتمالاً یخ در سیستم شما جمع شده است. اینجاست که هوا، آب و زباله‌ها در داخل رادیاتور مخلوط می‌شوند و جریان آب را محدود می‌کنند.

راه حل: رادیاتور را بشویید

مرحله ۱: سیستم گرمایش ایران رادیاتور را خاموش کنید

اطمینان حاصل کنید که گرمایش خاموش است. حداقل سه ساعت سیستم را بگذارید تا خنک شود.

مرحله ۲: یک ورق پلاستیکی بچینید

با کمک یک ورق پلاستیکی هرگونه لجن، زباله یا آب را بگیرید

مرحله ۳: شیر ترموستاتیک را خاموش کنید

شیرها را روی حالت خاموش بچرخانید

مرحله ۴: شیر زانوی قفل را ببندید

با استفاده از آچار، شیر قفل را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا مسیر آب را ببندید

مرحله ۵: شیر تخلیه هوا را باز کنید

با باز کردن شیر تخلیه، هوا را از رادیاتور خارج کنید

پس از خروج هوا (هرگاه صدای خش‌خش متوقف شد)، شیرها را ببندید

مرحله ۶: شیر رادیاتور را شل کنید

از یک جفت دستگیره و یک آچار جهت شل کردن شیر رادیاتور استفاده کنید. آب رادیاتور را داخل سطل بریزید. این کار را تا خالی شدن کامل آب رادیاتور انجام دهید.

خواب ۷: شیرهای رادیاتور را بردارید

پس از خالی شدن رادیاتور، شیرهای رادیاتور را بردارید و رادیاتور را به بیرون ببرید

مرحله ۸: داخل رادیاتور را با استفاده از شلنگ بشویید

یک شلنگ را در داخل رادیاتور قرار دهید و داخل رادیاتور را بشویید تا شفاف شود

مرحله ۹: رادیاتور را دوباره روی دیوار قرار دهید

هنگامی که آب شفاف شد، می‌توانید رادیاتور را دوباره روی دیوار قرار دهید.

توصیه می‌شود هنگام نصب مجدد رادیاتور از یک تکنسین حرفه‌ای در نمایندگی ایران رادیاتور در گرمدره کرج کمک بگیرید.

شوفاژ مرکزی به غیر از نمایندگی ایران رادیاتور در گرمدره، نمایندگی ایران رادیاتور در وردآورد و نمایندگی ایران رادیاتور در اندیشه نیز فعایت گسترده ای دارد برای مشاوره رایگان با مشاوران فروش و پشتیبان های فنی میتوانید تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری در نمایندگی ایران رادیاتور در گرمدره

نمایندگی ایران رادیاتور در گرمدره در نصب، تعمیر و تعویض ایران رادیاتور تجربه دارد و ما به طور مداوم تحت آموزش‌های دقیق قرار می‌گیریم تا با بهترین شیوه‌ها، نوآوری‌ها و ابزارهای برتر همگام شویم.

چه نیاز به تنظیم سریع داشته باشید، چه با مشکل گرمایش شدید روبرو هستید، اعضای تیم شوفاژ مرکزی آماده برای کمک به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *